Rachunki za energię w Twojej firmie lub domu jednorodzinnym osiągają niebotyczne kwoty i szukasz oszczędności? Trudno Ci ogrzać niektóre pomieszczenia, ponieważ bardzo łatwo „gubią” wytworzone ciepło? Planujesz termomodernizację swojej nieruchomości, ale nie wiesz, od czego zacząć i za co najlepiej się zabrać? Najlepszą decyzją w takiej sytuacji jest zlecenie profesjonalnego audytu energetycznego, który dokładnie zilustruje stojące przed Tobą możliwości.
Spójrz na swój budynek z innej strony
Na czym polega audyt cieplny? Jest to drobiazgowa analiza całego budynku, w trakcie której przeprowadza się pomiary zużycia energii znajdujących się w nim urządzeń. Dzięki temu możesz uzyskać dokładne informacje na temat tego, które urządzenia pochłaniają najwięcej zasobów i z czym może to być związane. Przestarzały proces technologiczny? Niezauważona usterka? Zły dobór materiałów powodujący ogromne straty ciepła? Raport końcowy wskaże, co może być przyczyną niskiej efektywności energetycznej Twojego budynku. Zaproponuje także dostępne rozwiązania, wskazując przede wszystkim te, które będą miały najlepszy stosunek jakości do ceny.
Co zyskujesz, przeprowadzając audyt w swoim budynku?
Przede wszystkim wiesz, ile pieniędzy możesz zaoszczędzić, przeprowadzając efektywną termomodernizację. Uzyskujesz także dokładne wskazówki, na czym w pierwszej kolejności należy się skoncentrować przy wymianie systemów grzewczych w domu bądź firmie.
Zamówienie audytu energetycznego to także Twój wkład w walce o czystsze środowisko! Mądrzejsza gospodarka zasobami oznacza mniejsze zużycie paliw kopalnych, a w konsekwencji mniejsze stężenie smogu w powietrzu. Z tego też powodu rządowe programy dofinansowania termomodernizacji domków jednorodzinnych obejmują także pokrycie kosztów audytu.
Na koniec warto dodać, że zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego przedsiębiorstwa działające na terenie UE i nienależące do segmentu MŚP powinny średnio raz na 4 lata przeprowadzić tego typu kontrolę swoich budynków. Małe i średnie przedsiębiorstwa są zwolnione z tego obowiązku, lecz jak najbardziej powinny wziąć takie rozwiązanie pod uwagę. Stawką są nie tylko możliwe oszczędności finansowe, lecz także szansa na zbudowanie pozytywnego wizerunki marki, która dba o środowisko!